vrijdag 29 augustus 2008

Bleeding Pony (scène 4)

Scène 04: Gesprek met de producer

De producer zit in zijn woonkamer in de zetel.

Hij bestoeft zichzelf en vertelt veel over de dingen die ze al gedaan hebben.

“Yow, ik ben de producer van de film. Ik ben tevens ook de geldschieter van dienst. Ik ben een kei in het opsporen van nog niet ontdekte talenten en ik ben heel fier op mezelf dat ik mijn regisseur tegen het lijf liep. Ik heb hem heel veel geholpen en we zijn samen tot een prachtwerk gekomen. De film is het toppunt van cinema. Iedereen zal erover spreken en we zullen miljoenen verdienen! Goh, ik zie de toekomst al roze kleuren. (lacht) Ondanks enkele problemen zijn we toch al ver geraakt. Sommige mensen gunnen het ons gewoon niet, onze roem en al het geld dat er bijhoort... Eum, heeft u even, ik moet eerst even naar het toilet.” (scherm zwart)

Komt terug met een fles champagne en één glas. Hij schenkt zichzelf in en zegt: “Kijk, zulke dingen mag ik me nu zeker veroorloven. Waar was ik gebleven... (denkt na) Oja, bij de mensen die ons niets gunnen, hé? Wel, ik heb het dan over de directeur van Holy Wood Productions, 't is een echte etter. De eerste dag dat we daar aankwamen en onze film voorstelden, wou hij eerst niets voor ons doen! Ik heb hem dan even apart genomen en eens goed mijn gedacht gezegd. Ik heb hem gezegd dat zijn productiehuis failliet zou gaan, als hij onze film niet zou aanvaarden en dat ik wel wist dat zijn vrouw op een ander zit. En dan heb ik nog gezegd dat hij zelfs korting krijgt om mijn film te kopen. Uiteindelijk is hij dan door de knieën gegaan en heeft hij mij 50.000 euro voor de film gegeven en met de belofte dat hij mij nog verder zou helpen met de promotie en zo. Zo is het gegaan. Ik denk dat hij een beetje bang van me werd... Waarschijnlijk droomt hij nog elke nacht van me!” (glimlacht)

Hij schenkt zichzelf nog eens in. “Enkele dagen later kreeg ik telefoon. 't Was hij weer. We moesten even langskomen. Hij heeft gezegd dat hij ging stoppen met ons te steunen. Ik heb mijn regisseur op de gang gezet en toen ben ik alweer beginnen roepen tot hij begon te wenen. 't Was een magnifiek zicht, ongelooflijk. Ik heb hem toen de hele tijd bedreigd maar plots hield ik me in want ik wist dat we hem eigenlijk niet nodig hadden. Zo'n film kan ik eigenlijk zelf uitbrengen, hé. 'k Ben nu van plan de film laten uitbrengen en dan die filmmaatschappij kapot te krijgen. Een paar interviews en hij kan fluiten naar nieuwe films. (lacht) Ik zeg altijd: “Wie met mij lacht, lacht zichzelf uit.” Dat zeg ik en 't is de waarheid. Het voornaamste is om die film zo snel mogelijk uit te brengen en het geld zal dan wel binnenstromen. Dat kan morgen al zijn, dat kan binnen enkele weken zijn, 't is te zien hoe snel alles klaar is. Allez ja, we zien wel wat de tijd ons brengt. Alleszins, ons broodje is allang gebakken!” (lacht)

(scherm wordt zwart)

Geen opmerkingen: