maandag 18 augustus 2008

Bleeding Pony (scène 2)

Scène 02: Gesprek met de regisseur

Regisseur zit aan een tafel in zijn living. Er staat een thermosfles en 2 koppen op tafel.

Hij vertelt over zichzelf, zijn film en zijn plannen op een vrolijke toon en als hij enkele problemen vertelt, minimaliseert hij alles.

“Hallo, ik ben dus de regisseur van Bleeding Pony. Ik ben de maker van het meesterwerk, hé. (lacht) Ik ben er al enkele jaren mee bezig en ik ben er énorm fier op. Tijdens al die jaren heb ik kunnen rekenen op mijn producer en mijn hoofdrolspelers, vooral dan op mijn actrice. Zij heeft pas uitstraling. Zij heeft eigenlijk gewoon alles. (hij droomt even weg en mompelt tegen zichzelf) Mocht ze geen vriend hebben... (wordt terug wakker uit zijn droom) Alleszins, zonder hen was er geen Bleeding Pony, geen perfectie op het scherm. Momenteel hebben we gesprekken achter de rug met het productiehuis, het befaamde Holy Wood Productions. Onze producer is een onafhankelijke, hé. Hij heeft oog voor talent, niet enkel voor geld. Nu ja, geld komt er sowieso, als de prent op het publiek wordt losgelaten. Ik kan niet wachten om al dat volk te zien... (droomt even weg)”

Hij neemt een kop koffie en vraagt: “Jij ook een kopje?” waarop een negatief antwoord klinkt.

“Dus ik was aan het vertellen over de filmmaatschappij, hé? Wel, wij hebben dus met de directeur gesproken en die vond onze film echt fantastisch. In het begin was hij nogal uit zijn lood geslagen maar dat snap ik wel, hoor! Ik denk dat vele mensen hem enkele keren zullen bekijken omdat hij zo perfect is, omdat er zoveel details zijn, omdat er zoveel is om op te letten... (droomde alweer even weg) Maar ja, hij was dus enorm verbaasd dat er zo iets magnifieks op zijn scherm verscheen, dat hij dus eerst weigerde. De producer had hem dan eens apart genomen en hij heeft uiteindelijk toch toegehapt. Het wordt echt een kaskraker van jewelste! Hij zal er geen spijt van hebben! Hij gaat nog bellen hoe het verder zit. 't Is goed dat hij ons overal wilt bij betrekken want een goede communicatie is nodig om het ver te schoppen. Hij gaat ons meehelpen met het opstarten van een promotiecampagne enzovoort... Moet je een koekje hebben?” Alweer horen we een negatief antwoord. “Nu ja, ik ga er toch halen, als je er later wilt, moet je maar nemen.”

De regisseur komt terug met een pak koekjes en doet die open. Hij neemt er eentje van en giet zijn tas vol. Vraagt aan de interviewer of hij nu een kopje koffie wilt waarna die nog eens neen zegt. Daarna zegt de regisseur dat de interviewer steeds koekjes mag nemen als hij wilt.

“Nu ja, ik verlang echt al naar de première... We gaan dan ook nog kijken waar die doorgaat. We dachten om het in de Decascoop door te laten gaan, da's onze stad, hé, maar misschien is dat niet zo'n goed idee, er zijn daar nogal weinig zalen. Waar zouden we anders die massa mensen moeten steken? Dus ja, we zoeken nog een enorm grote plaats voor de première. Misschien is Flanders Expo nog wel iets... Allez, we zien wel wat de tijd ons brengt. Alleszins, ons broodje is allang gebakken!”

Hij lacht en leunt naar achter terwijl het scherm zwart wordt.

Geen opmerkingen: