woensdag 24 oktober 2007

Vormenwereld

Ik zit nu thuis met mijn klein broertje. Gisterenavond was hij wat ziekjes, nu merk ik er niets van. Hij loopt en speelt hier rond met zo'n plezier... Ik zit er gelukkig dicht bij, mocht hij wat kattenkwaad uithalen, dan zie ik het meteen gebeuren.
Daarnet speelden we nog wat buiten. Een beetje voetballen. We hebben een bal liggen met een smiley op. Vreemd dat hij niet wist dat het een gezichtje was. Ik dacht even dat hij me niet verstond maar bij de bal met Winny the Pooh wist hij wel wie/wat er op de bal stond. En anderzijds, hij weet verdomd goed wanneer hij een snoepje ziet. We stapten de bakker binnen en het eerste wat hij zag waren koeken en snoepen. Hij kon ze zo uit elkaar halen. Zoiets kunnen we hem niet allemaal aangeleerd hebben, zou er dan toch zoiets zijn als een Vormenwereld? En waarom weet hij dat de handpop die de Duivel voorstelt, een kwaadaardig persoon is? Wij hebben die pop nog nooit getoond aan hem. Maar waarom herkende hij dan geen gezichtje in die smiley? En waarom zegt hij dan soms "paajd" tegen een ezel?
Toch raar, dat kinderen bij sommige voorstellingen, sommige zaken kan herkennen of linken aan andere zaken...

Geen opmerkingen: